כמה טיפים על הוצאת דרכון פורטוגלי

תוכן עניינים

לפני כ525 שנים הורה מלך פורטוגל בעקבות לחץ שהופעל עליו מכיוון אשתו והמלכים הקתוליים, איזבלה ופרננדו השני הוריה של אשתו, על גירוש יהודי פורטוגל.
אך לאט לאט שינה את הצו ורצה שיתנצרו במקום, אלו שנשארו בפורטוגל היגרו למדינות צפון אפריקה. ולכן, כיום יש להם את הזכות להוצאת דרכון פורטוגלי לבד. הוצאת הדרכון היא תהליך מורכב עליה יורחב בהמשך.

שינוי עמדתה של פורטוגל בנוגע ליהודים המגורשים

בחודש אפריל 2015, אישרה פורטוגל את החוק המעניק אזרחות לצאצאים של יהודים ספרדים/מגורשי ספרד ופורטוגל. הם זכאים להגיש בקשה ולהראות הוכחה שהם במאגר השמות ולהתחיל את תהליך הוצאת הדרכון הפורטוגלי לבד.
הבקשה כוללת הוכחה שסבא או סבתא או הורי הוריהם היו בעלם שם משפחה שמצוי ברשימת השמות ושהם אכן גרו במדינות אלו באותה התקופה.

קצת על פורטוגל

פורטוגל נחשבת כיום למדינה משגשגת, בה תושביה נהנים מאיכות חיים גבוהה. מקיומה ביבשת אירופה מקנה לה יתרון במסחר הימי.
בעוד שישראלים רבים זכאים להוצאת דרכון פורטוגלי לבד, רק חלקם באמת נוקטים בצעדים הנדרשים להוצאת הדרכון. אפשר להבין אותם כי זה הליך מורכב ולא פשוט.

במה כרוך הוצאת דרכון פורטוגלי?

תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי לבד או לא הינו בירוקרטי וכרוך בשלים רבים העלולים להימשך עד כ-4 שנים. ניתן לקצר את התהליך באמצעות מציאת שייכות אל קהילת מגורשי ספרד. ישנו מאגר שמות שממשלת פורטוגל מפרסמת ובו מופיעים אלפי שמות משפחה של תושבי יהודים פורטוגלים אשר גורשו מהמדינה בעקבות החלטתם של איזבל ופרננדו, המלכים הקתולים. הופעה במאגר מקנה אוטומטית זכאות ומקצרת את התהליך.

כמה עולה דרכון פורטוגלי?

עלות של הוצאת דרכון פורטוגלי לא זולה ומקלה על התהליך אם יש לכם את כל הידע הנדרש. אין ספק שהוצאת הדרכון דרך חברות המתמחות בתהליך זה לוקחות יותר כסף, אך עוזרות מאוד למי שלא בקיא וזקוק לעזרה מהתחלת תהליך הוצאת הדרכון עד לסופי.
שימו לב רק אחרי שיש אישור לתעודה ממשרד החוץ הפורטוגלי תיפתח באופן רשמי תהליך האזרחות.

portugal-flag
פורטוגל

כמה זמן לוקח להוציא דרכון פורטוגלי?

הדרך להוצאת דרכון פורטוגלי לבד הינה כמו כל תהליך בירוקרטי אחר המתנהל אל מול מדינה זרה. לכן היתרון שיש בדרכון הפורטוגלי הוא הזמן הקצר יחסית בו ניתן להחזיק בדרכון, כיוון שמשפחות השייכות למגורשי ספרד ופורטוגל יכולות לקבל אותות בטווח של שנתיים בלבד.
הכדאיות בהחזקת דרכון פורטוגלי בגלל שפורטוגל משויכת לאיחוד האירופאי, הוצאת דרכון פורטוגלי מקנה את הזכאות לעבוד, ללמוד, לגור ואף לחסוך אישורי כניסה או ויזות למיניהן.

האם אפשר להוציא דרכון פורטוגלי לבד וללא ליווי עורך דין?

כיוון שהליכי הוצאת דרכון פורטוגלי ארוכים ודורשים יצירת קשר מול גופים רשמיים בישראל ובפורטוגל, קיימים יתרונות רבים לקבלת סיוע בתהליך מחברה ייעודית או עו"ד המתמחים בכך. סיוע זה כרוך כמובן בעלות משתנה של שכר טרחה, אותו ניתן לחסוך אם מחליטים לבצע את התהליך הוצאת דרכון הפורטוגלי לבד. יש לקחת בחשבון כי הנושא דורש השקעה ולא מעט זמן, נוסף על הצורך המהותי בתרגום האפוסטיל לפורטוגלית על ידי עורך דין נוטריון מוסמך לכך.

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות אחרונות באתר
מיטה לכלב
מיטה לכלב – 5 טיפים לבחירת המיטה המושלמת

בעלי כלבים בוחרים להשקיע לא מעט משאבים היום בגידול ובטיפול הכלב שברשותם. לא מדובר רק בדברים סטנדרטיים כמו מזון או ביקורים מעת לעת אצל וטרינר לצורך חיסונים ובדיקות שונות

מאמרים נוספים שאולי תאהבו
מיטה לכלב
מיטה לכלב – 5 טיפים לבחירת המיטה המושלמת

בעלי כלבים בוחרים להשקיע לא מעט משאבים היום בגידול ובטיפול הכלב שברשותם. לא מדובר רק בדברים סטנדרטיים כמו מזון או ביקורים מעת לעת אצל וטרינר לצורך חיסונים ובדיקות שונות